چطور می توانم ترانه بنویسم؟


کسانی که به یادگیری نحوه نوشتن شعر و ترانه و ترانه سرایی علاقه دارند می توانند برای شروع به مطالعه شعرهای قوی و ترانه های موجود بپردازند. حفظ کردن شعر و ترانه به افراد کمک می کند تا ذهن قوی تر و آماده تری برای ترانه سرایی داشته باشند.
ترانه سرایی و شعر سرودن فرمول خاصی ندارد و علاقمندان لازم است ابتدا به یک آرامش درونی و احساس خوب درونی رسیده و سپس برای بیان احساسات خود تلاش کنند. علاقمندان باید توجه داشته باشند که هنگام سرودن ترانه از بیان احساسات دروغین خودداری کرده و به عبارتی احساسات واقعی خود را سانسور ننمایند. جمله معروف هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند نمایانگر همین موضوع است.
امر مهمی که شاعران و ترانه سرایان را درگیر خود می کند موضوع وزن و قافیه است. ترانه هم باید از وزن و قافیه برخوردار بوده و قوانین شعر را داشته باشد. اگر چه قوانین مربوط به وزن و قافیه ترانه ممکن است کمی با قوانین وزن و ترانه اشعار کلاسیک فرق کنند، اما به صورت کلی افراد برای ترانه سرایی باید با قوانین وزن و قافیه آشنایی پیدا نمایند.
به کسانی که اول راه ترانه سرایی و شعر و شاعری هستند پیشنهاد می شود بدون هیچ سخت گیری و تعیین چارچوب خاصی به بیان احساسات خود بپردازند. نکته جالب توجه این است که در منطق به هر موضوع احساسی شعر گفته می شود حتی اگر وزن و قافیه هم نداشته باشد. افراد باید احساسات درونی خود را در هر قالبی که هست حتی به شکل دلنوشته یادداشت نمایند و در ابتدا نحوه بیان احساسات درونی خود را یاد بگیرند تا سپس برای سرودن شعر و ترانه همراه با وزن و قافیه تلاش کنند.

امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *